_00002.jpg)
_00003.jpg)
_00005.jpg)
_00006.jpg)
_00007.jpg)
_00008.jpg)
_00009.jpg)
_00010.jpg)
_00011.jpg)
_00012.jpg)
_00013.jpg)
_00015.jpg)
_00016.jpg)
_00017.jpg)
НУШ
Новий зміст освіти
Головна
ідея Нової української школи – компетентнісний підхід до навчання, який
орієнтований не на процес, не на накопичення фактів, а на результат: навчання
має сформувати у дітей здатність практично діяти, застосовувати отримані
знання, вміння і навички в життєвих ситуаціях. У державному стандарті
виділено 11 ключових компетентностей, які потрібно сформувати в учнів
початкових класів.
Стрімкий
технологічний прогрес є визначальною рисою сьогодення. Молоде покоління
працюватиме в умовах такого ринку праці, з яким старші покоління вже абсолютно
незнайомі. Підготовка дітей вимагає від учителів поєднання навичок, які
традиційно вважалися рисами хорошого педагога, з новими, необхідними для того,
щоб сприяти покращенню життя учнів у ХХІ столітті. Таким чином, ми маємо
сформувати в дітей ключові компетентності, які сьогодні визнані
провідними освітніми системами світу як такі, що необхідні для сучасної людини
в ХХІ столітті. І їх покладено в основу змісту освіти в Новій
українській школі.
Концепція
НУШ пропонує також впроваджувати інтегроване (поєднання предметів, тем)
та проєктне навчання. Це сприяє тому, що учні отримують цілісне уявлення
про світ, адже вивчають явища з точки зору різних наук та вчаться вирішувати
реальні проблеми за допомогою знань з різних дисциплін.
Для
дитини інтегроване навчання є цікавим, природним. Теми для навчання в рамках
інтегрованого курсу обирають вчителі разом із дітьми. Вони повинні реагувати на
те, що відбувається навколо них і залучати учнів до спостереження реального
світу, дискутувати з ними про ті проблеми, з якими діти стикаються.
Інтеграція
в початковій школі організовується через діяльність, зокрема, через гру на
ранньому етапі навчання, а далі через діяльнісне навчання. А це
передбачає, що здобувачі освіти разом роблять проєкти, частіше виходять на
вулицю, пізнають навколишній світ, спостерігають, досліджують.
Сьогодні
освітній процес має бути організованим так, щоб сприяти невпинному
поступові кожної дитини, формуванню у них вміння навчатись упродовж життя,
критично мислити, ставити і досягати цілі.
Готовність до
інновацій
Нова
українська школа не може відбутися без учителя, який володіє сучасними
методиками викладання, вміє спілкуватися з сучасним поколінням дітей, постійно
вдосконалюється, бо тільки так можна перейти від принципу трансляції знань до
компетентнісного підходу.
У
ХХІ столітті учитель перестав бути єдиним джерелом знань, а отже – він повинен
опанувати нову роль. З ретранслятора він має перетворитись на помічника,
ментора дитини, який супроводжує її у процесі пізнання і досліджує світ разом
із нею.
Педагогіка партнерства
Перехід
початкової освіти на якісно новий рівень можливий лише за умови конструктивної
взаємодії школи й родини на засадах партнерства. Розуміння пріоритетності
родинного виховання ставить перед закладом освіти завдання,
яке реалізовується у спільній діяльності вчителя й учнів,
учителя й батьків, що передбачає взаєморозуміння, єдність інтересів і прагнень
з метою особистісного розвитку здобувачів освіти.
НУШ
передбачає, що батьки разом з учителями мають спільну мету – щаслива і успішна
дитина. Тому стосунки між цими трьома категоріями побудовані, насамперед, на
співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до мети.
Нове освітнє
середовище
Щоб
описане вище навчання стало можливим, учні мають перебувати в новому освітньому
середовищі. Тому у НУШ змінюється середовище для навчання: класна кімната
перетворюється на простір для творчої самореалізації дитини. У новій школі діти
мають бути почутими. Треба допомогти учневі стати самим собою, щоб він міг
приймати самостійні рішення, самостійно робити вибір і ставати творцем своєї
долі. Навчання повинно приносити радість дитині.
Нова
українська школа виховує в дітях творчість та ініціативність Менше зубріння,
більше практичних знань та вміння критично оцінювати інформацію. Головне зараз
- навчити учнів вчитися. Бо коли дитина займається тим, що їй
подобається, вона знаходить для цього бажання, сили та енергію. І школа має стати
тим середовищем, в якому можна все це втілити.
03 листопада 2021 року в нашому закладі відбулось методичне об‘єднання вчителів початкових класів, де обговорювалися нагальні питання:
« Опрацювання інструкцій до ведення журналу 1-4 класів НУШ ( оновлена)»
« Рівне оцінювання учнів 4 класів»
« Фіксування результатів навчальних досягнень учнів»
Немає коментарів:
Дописати коментар