середу, 1 березня 2023 р.

Кодекс безпечного освітнього середовища Новопільського ліцею

Вступ

Головним правилом для всіх дій працівників закладу є необхідність діяти в найкращих інтересах дитини. Кожний працівник повинен ставитися до дітей з повагою та враховувати їхні потреби. Використання працівником будь-якої форми насильства проти дитини є неприйнятним.
Для досягнення цього працівники закладу повинні діяти відповідно до чинного законодавства та внутрішніх правил закладу в межах своїх повноважень.
Розділ I. Визначення термінів
§ 1
1. Працівник закладу – особа, яка працює в закладі згідно з трудовою угодою або за контрактом.
2. Дитина – будь-яка особа віком до 18 років.
3. Особа, уповноважена представляти дитину – один з її рідних або прийомних батьків, або законний опікун.
4. Дозвіл батьків (опікунів) означає дозвіл, наданий хоча б одним з батьків дитини. Проте якщо між батьками дитини немає згоди, їм має бути повідомлено, що питання повинно бути вирішено в родині або опікунському суді.
5. Насильство проти дитини розуміється, як дії проти дитини, що підлягають покаранню та є забороненими, скоєні будь-якою особою, зокрема працівником закладу, або дії, які загрожують благополуччю дитини, зокрема неналежний догляд за нею.
6. Особа, відповідальна за Інтернет – працівник закладу, призначений його керівником для контролю за користуванням дітьми мережею Інтернет на території закладу та їх безпеку під час такого користування.
7. Особа, відповідальна за реалізацію «Кодексу безпечного освітнього середовища НВК» (далі – КБОС) – працівник закладу, призначений його керівником для контролю за її виконанням.
8. Особисті дані дитини – будь-яка інформація, за допомогою якої можна ідентифікувати дитину.
Розділ II. Визначення чинників ризику насильства проти дитини та реагування на них
§ 2
1. Працівники закладу мають знати чинники ризику насильства проти дитини та звертати на них увагу в рамках своїх службових обов’язків.
2. Якщо виявлено чинники ризику, працівники закладу повинні повідомити про них батькам і надати їм інформацію про можливості для отримання підтримки, а також заохотити їх до вирішення проблеми.
3. Працівники повинні контролювати стан і благополуччя дитини.

Розділ III. Порядок реагування у випадках насильства проти дітей
§ 3
Якщо працівник закладу підозрює, що дитина стала жертвою насильства, він повинен надати інформацію про це в письмовій формі класному керівнику (соціальному педагогу, психологу або керівнику закладу).
§ 4
1. Соціальний педагог (психолог) викликає батьків або опікунів дитини, яка може бути жертвою насильства, і повідомляє їм про це.
2. Соціальний педагог (психолог) повинен підготувати опис ситуації дитини в навчальному закладі та в родині на підставі своїх розмов з дитиною, вчителями, вихователями та батьками і розробити план допомоги дитині.
3. План допомоги має включати рекомендації з таких питань:
·      вжиття заходів для забезпечення безпеки дитини, у т.ч. повідомлення компетентних служб про можливий випадок насильства;
·      підтримка, яку навчальний заклад повинен запропонувати дитині;
·      направлення дитини до спеціалізованого центру для отримання допомоги (за потреби).
§ 5
1. У більш складних випадках (пов’язаних із сексуальним насильством, жорстоким фізичним або психологічним насильством) керівник закладу повинен створити групу реагування, до складу якої можуть входити соціальний педагог, вихователь або класний керівник дитини, керівник та інші працівники закладу, обізнані із ситуацією або добре знайомі з дитиною (надалі – група реагування).
2. Група реагування повинна підготувати план надання допомоги дитині, який відповідає вимогам, зазначеним у п. 3, § 4 КБОС, та базується на матеріалах, підготовлених соціальним педагогом закладу, та іншій інформації, отриманої членами групи.
3. Якщо про можливий випадок насильства проти дитини повідомляється її батькам або опікунам, створення групи реагування є обов’язковим. Група має призначити батькам або опікунам зустріч для обговорення проблеми, під час якої батькам або опікунам може бути повідомлено про те, що можливий випадок насильства буде розслідуватися зовнішньою організацію для забезпечення об’єктивності розслідування. Необхідно вести протокол такої зустрічі.
§ 6
1. Соціальний педагог повинен представити план надання допомоги дитині її батькам або опікунам, рекомендуючи щільну співпрацю під час його виконання.
2. Соціальний педагог повинен поінформувати батьків або опікунів дитини про обов’язок закладу повідомити про можливий випадок насильства компетентні органи.
3. Після того, як соціальний педагог поінформував батьків, керівник закладу повинен повідомити про можливий злочин поліції або службі у справах дітей.
4. Відповідальність за подальші дії несуть органи, згадані у попередньому пункті.
5. Якщо про можливий випадок насильства проти дитини повідомляється батькам або опікунам дитини, але факт такого випадку не підтверджується, батьки або опікуни дитини мають отримати інформацію про це в письмовій формі.
§ 7
1. При реагуванні на повідомлення про випадок насильства розробляється таблиця вжитих заходів (втручання). Таблиця має знаходитися в особовій справі дитини.
2. Усі працівники закладу та інші особи, яким стало відомо про випадок насильства або будь-які пов’язані з ним питання в межах своїх службових обов’язків, повинні зберігати конфіденційність, за винятком інформації, яка передається компетентним органам відповідно до порядку реагування.
Розділ IV. Принципи захисту особистих даних дитини
§ 8
1. Особисті дані дитини мають бути захищені, згідно з положеннями Закону України «Про захист персональних даних» від 1 червня 2010 року № 2297-VI.
2. Працівники закладу, які працюють з особистими даними дітей, повинні зберігати їхню конфіденційність і вживати заходів для їхнього захисту від несанкціонованого доступу.
3. Особисті дані дитини надаються лише тим особам і організаціям, які мають на це право, згідно із законодавством, та відповідні повноваження.
4. Працівники закладу мають право працювати з особистими даними дитини та надавати їх в рамках розслідування випадку насильства.
§ 9
Працівник закладу може використовувати інформацію про дитину з освітньою або навчальною метою лише за умови анонімності дитини та неможливості її ідентифікації за допомогою такої інформації.
§ 10
1. Працівник закладу не має права надавати інформацію про дитину, її батьків чи опікунів представникам засобів масової інформації.
2. У виключних ситуаціях, якщо це є обґрунтованим, працівник закладу може звернутися до батьків або опікунів дитини за дозволом надати їхні контактні дані представникам засобів масової інформації. Такі дані надаються лише за умови отримання дозволу.
3. Працівники закладу не мають права надавати можливість представникам засобів масової інформації встановлювати контакт з дітьми.
4. Працівники закладу не мають права розмовляти з представ никами засобів масової інформації про дітей, їхніх батьків чи опікунів. Це також стосується ситуацій, коли працівник закладу вважає, що його висловлювання не записуються.
5. У виняткових ситуаціях, якщо це є обґрунтованим, працівник закладу може мати розмову з представниками засобів масової інформації про дитину або її батьків (опікунів) за умови згоди на це батьків (опікунів) у письмовій формі.
§ 11
1. Представники засобів масової інформації можуть отримувати дозвіл на доступ до окремих приміщень закладу для підготовки матеріалів для ЗМІ за рішенням керівника закладу.
2. Приймаючи відповідне рішення, керівник повинен звернутися до адміністрації закладу з проханням підготувати приміщення закладу для роботи представників ЗМІ таким чином, щоб зйомка дітей у закладі була неможливою.
РОЗДІЛ V. Принципи захисту зображень
§ 12
Визнаючи право дітей на приватність і захист особистих інтересів, заклад повинен захищати зображення дітей.
§ 13
1. Працівники закладу не мають права давати дозвіл на фото-, відеозйомку дітей або їх аудіозапис на території закладу без попередньої згоди батьків або опікунів дитини в письмовій формі.
2. Для отримання згоди батьків (опікунів) для фото-, відеозйомки дитини працівник закладу має звернутися до них, згідно з процедурою для отримання такого дозволу. Не дозволяється надавати представникам ЗМІ контактні дані батьків (опікунів) дитини без їхньої попередньої згоди.
3. Якщо зображення дитини є лише частиною великого зображення, наприклад, публічного заходу, пейзажу, зборів тощо, дозвіл батьків (опікунів) на фото-, відеозйомку не є необхідним.
§ 14
1. Оприлюднення працівником закладу зображення дитини в будь-якому вигляді (фото-, відео- або аудіозапису) потребує попередньої згоди батьків або законних опікунів дитини в письмовій формі.
2. Згаданий в п.1 дозвіл повинен містити дані про те, де буде оприлюднено запис або зображення та в якому контексті його буде використано (наприклад, що його буде розміщено на веб-сайті Youtube метою реклами закладу).
РОЗДІЛ VI. Принципи доступу дітей до мережі Інтернет
§ 15
1. Надаючи дітям доступ до мережі Інтернет, заклад зобов’язаний вжити всіх заходів для захисту їх від матеріалів, які можуть зашкодити їхньому належному розвитку, зокрема, має бути встановлено останню версію спеціального програмного забезпечення для такого захисту.
2. На території закладу дитина може мати доступ до мережі Інтернет у таких випадках:
·      під наглядом учителя на заняттях з вивчення комп’ютера;
·      без нагляду вчителя – на комп’ютерах навчального закладу, призначених для цього (вільний доступ).
3. Коли дитина отримує доступ до мережі Інтернет під наглядом працівника закладу, останній має розповісти дитині про принципи безпечного користування мережею Інтернет. Крім того, працівник закладу відповідає за забезпечення безпеки дітей при використанні мережі Інтернет під час занять.
4. На комп’ютерах закладу, призначених для вільного доступу до мережі Інтернет, мають буди постійно доступними навчальні матеріали з безпечного користування нею.
§ 16
1. Особа, відповідальна за доступ до мережі Інтернет, повинна забезпечити на території закладу на всіх комп’ютерах з доступом до мережі Інтернет встановлення та регулярне оновлення таких елементів:
·      програмне забезпечення для блокування доступу до небажаних ресурсів;
·      програмне забезпечення для контролю користування дітьми мережею Інтернет;
·      антивірусне програмне забезпечення;
·      програмне забезпечення для блокування спаму;
·      мережевий захист (брандмауер).
2. Програмне забезпечення, згадане в п.1, має оновлюватися відповідальною за це особою щонайменше один раз на місяць.
3. Відповідальна особа має щонайменше один раз на місяць перевіряти, чи не має небезпечних матеріалів на комп’ютерах з доступом до мережі Інтернет. Якщо такі матеріали виявлено, вона має визначити, хто використовував комп’ютер, коли було завантажено такі матеріали.
4. Відповідальна особа має повідомити соціального педагога про дитину, яка використовувала комп’ютер для завантаження небезпечних матеріалів.
5. Соціальний педагог повинен провести розмову з такою дитиною стосовно безпечного використання мережі Інтернет.
6. Якщо під час такої розмови соціальний педагог дізнається про зловживання стосовно дитини, він має вжити заходів, описаних у Розділі ІІ.
РОЗДІЛ VII. Використання мобільних пристроїв у навчальному закладі.

РОЗДІЛ VIІI. Контроль за реалізацією КБОС
§ 18
1. Керівник закладу призначає заступника директора з навчально-виховної роботи особою, відповідальною за реалізацію КБОС на території закладу.
2. Зазначена особа відповідає за контроль за реалізацією КБОС, реагування на будь-які сигнали щодо її порушення, а також за внесення пропозицій стосовно внесення змін до КБОС.
3. Кожні півроку відповідальна особа, згадана вище в п.1, повинна проводити загальний моніторинг рівня виконання вимог КБОС працівниками закладу. Під час проведення такого загального моніторингу працівники закладу можуть подавати пропозиції стосовно внесення змін до КБОС та повідомляти про порушення її вимог на території закладу.
4. На основі результатів анкет працівників закладу відповідальна особа, згадана в п. 1, має підготувати звіт та передати його керівникові закладу.
5. Враховуючи результати моніторингу, керівник закладу повинен внести необхідні зміни до КБОС та повідомити про них працівників закладу.
РОЗДІЛ IХ. Заключні положення
§ 19
1. КБОС стає чинним в день його оприлюднення.

2. Оприлюднення документа має відбутися таким чином, щоб він був доступний усім працівникам закладу, наприклад, через його розміщення на дошці для оголошень або розсилку електронною поштою.

Немає коментарів:

Дописати коментар